Mölnlycke åpner en ny fabrikk i Havirov, Tsjekkia

Åpningen av den nye fabrikken er starten på Mölnlyckes største investering så langt, på hele 67 millioner EUR, og er en av de største utenlandske direkte investeringene i Tsjekkia det siste året. Den nye fabrikken er en milepæl for prosedyrepakke virksomheten, og er en nøkkelinvestering i den omfattende globale ekspansjonen til Mölnlycke.

Emmanuel Chilaud and Gunnar Brock planting a birch tree with Ambassador Viktoria Li and Havířov Mayor Jana Feberová during the inauguration

Mölnlycke, en verdensledende leverandør av medisinske forburksvarer,  er glad for å kunne annonsere, 17 mai 2017, åpningen av den nye fabrikken i Havirov, Tsjekkia. Den nye fabrikken er per dags dato Mölnlyckes største investering, på 67 millioner EUR, og vil skape verdi for kundene våre gjennom å skape kostnadseffektive og sikre operasjonsløsninger. Det vil øke fleksibiliteten i logistikken, ettersom at Mölnlycke vil sette samme prosedyrepakker  og sterilisere dem i samme fabrikk, før de sendes direkte eller via distribusjonssenter til kunden, ut i fra kundens profil og ønsker. Produktene lagd på fabrikken vil bli solgt på verdensbasis fra dag èn, og til nå registrert for salg i 60 land.

Følgende var tilstede på åpningssermonien av fabrikken; Viktoria Li, ambasadør fra Sverige i Tsjekkia, Ivo Vondrak, regional guvernør for Moravian-Silesian regionen, Jana Feberova, borgemester for Havirov, Gunnar Brock, styreformann for Mölnlycke  i tillegg til andre nøkkelpersoner fra nasjonale og lokale myndigheter.

Richard Twomey, CEO for Mölnlycke, kommenterer:

‘We are excited about the opening of a new manufacturing plant in the Czech republic. Mölnlycke is growing fast and this investment will secure our ability to meet the increasing demand from our customers. The new plant is also an important step on a larger journey for Mölnlycke to advance performance in healthcare within our three focus areas: Wound management, Prevention, and Surgical solutions.’

Emmanuel Chilaud, administrerende direktør på prosedyrepakke fabrikken, kommenterer:

‘We know from experience working with hospitals that one s

ize does not fit all; every procedure is different and each hospital has its preferred configuration. We are now offering health care professionals a wider range of truly customised surgical solutions. There is no limit to the number of combinations of trays. We offer tailor made solutions, and can customise a procedure tray to match, in one pack. With truly customised surgical procedure trays, Mölnlycke can ensure high-quality care and patient safety through accuracy and consistency for every procedure set-up.’

For mer informasjon om fabrikken og fordeler for kunden, se her.

Eller kontakt:

Bodil Czarnecki Bengtsson, Global Manager Corporate Communications